Voorbereiden - Reisverslag uit Meteren, Nederland van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Voorbereiden - Reisverslag uit Meteren, Nederland van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Voorbereiden

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

11 Juli 2015 | Nederland, Meteren

Nog 2 dagen, dan is het zover... Onze reis naar Maleisië. 3 weken geleden besloten wij dat wij in plaats van onze kampeervakanties naar het zuiden van Europa, het misschien wel eens wat verder van huis konden zoeken. Op naar het reisbureau, goed voorbereid en wel. Wij wilden naar Maleisië. 'Maleisië?' Was de reactie van de dame achter de desk. 'Weten jullie dit zeker, het is immers regenseizoen.' Regenseizoen? Hadden wij nu zo verkeerd gekeken of verstond deze vrouw haar vak niet helemaal? Voorzichtig informeerde ik of ze dit wel zeker wist, dit had ik beter niet kunnen doen. 'En of ik dit zeker weet, ik ben er toch zeker zelf geweest!' Was haar gepikeerde reactie. Eigenwijs als we waren zijn we opgestapt, deze vrouw had ongelijk, dat wisten we zeker. Eenmaal aangekomen bij een ander reisbureau legden wij dezelfde situatie voor, deze keer voorzichtig informerend of het wellicht regenseizoen was. 'Regenseizoen, hoe komen jullie daar nu bij, dat is pas is oktober.' Mooi! Wij konden op zoek naar tickets. Inmiddels zijn de tickets geboekt en vliegen we maandag 13 juli naar Kuala Lumpur met een tussenstop in Abu Dhabi.

De tassen zijn gepakt, lees: Rick loopt 3 weken te slepen en Willeke kan huppelend door Maleisië. Nog twee nachtjes in Meteren en dan is het eindelijk zo ver, op naar de mooie natuur, grote steden, enge beesten en bounty eilanden. Laat het avontuur beginnen!

Liefs Rick en Willeke

• 11 Juli 2015 - 23:05