Penang - dag 8 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Penang - dag 8 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Penang - dag 8

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

22 Juli 2015 | Maleisië, George Town

Na lekker (uit)geslapen te hebben, zijn we vandaag Georgetown gaan verkennen. Georgetown is een stad met vooral veel winkels en grote shoppingmalls, leuk om doorheen te lopen maar naast de H&M zijn er niet echt winkeltjes de moeite waard. Tijd om cultuur te snuiven! We hebben een plattegrondje gehaald bij een toeristenbureau en vervolgens zijn we gaan lopen, en lopen, lopen en na meer dan 3 uur wandelen, 3 flesjes cola, 4 flesjes water en een natte rug van het zweet hadden we little India, de bekende Street Art, diverse kerken en moskeeën en het strand gezien. We zijn na het eten terug gegaan om wat te zwemmen. Nu wisten we al dat we in een geweldig luxe penthouse zaten, maar dit zwembad was bizar! Zodra het lukt zal ik foto's toevoegen! Morgen gaan we als echte toeristen met de hopp on-hopp off bus. We willen graag naar de Penang Hill en de rest van het eiland zien. Dit kan met zo'n bus in 1 dag. Dit moet ook wel want vrijdagmiddag vertrekken we met het vliegtuig vanuit Penang naar Khota Baru. Hier blijven we 2 nachten en dan vertrekken we zondag met de boot naar Redang. Voor nu genieten we nog even heerlijk op het balkon, kijkend naar alle drukte op het eiland, af en toe wat vuurwerk en de geluiden vanuit de moskeeën in de buurt. ♡♥♡