Kota Bharu - Kuala Terengganu dag 11 - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Kota Bharu - Kuala Terengganu dag 11 - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Kota Bharu - Kuala Terengganu dag 11

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

25 Juli 2015 | Maleisië, Kuala Terengganu

G veristeravond zijn we na het eten op tijd naar ons hotel gegaan. Zoals ik gisteren al zei voelde we ons niet echt op ons gemak in Kota Bharu en daarnaast kwamen we erachter dat de boot naar het eiland Redang niet van Kota Bharu maar vanaf Kuala Terengganu gaat. Een stad zo'n 150 km verder. Klein foutje ;). We namen ons voor om vroeg op te staan en een bus te pakken naar Kuala terengganu. Om half 7 ging de wekker en om kwart over 7 liepen we richting het busstation, we hadden namelijk gezien dat de bus om 8 uur vertrok. Dit zou betekenen dat we rond de middag aan zouden komen. Helaas was dit iets te rooskleurig gedacht, aangekomen bij het busstation bleek namelijk dat alle bussen vol zaten en dat we pas morgen verder konden. Dit was geen optie, we voelden ons hier niet fijn en we moeten zorgen dat we op de tijd boot naar Redang halen zondagochtend. De enige andere mogelijkheid was en taxi pakken. We waren bang dat dit een duur geintje zou worden maar voor 42,00 euro bracht deze man ons 150 km (en 3 uur) verder. Het was even zuur, zeker omdat we heel de vakantie al alles redelijk lo budget doen, maar wel de beste optie. Daarentegen was het vergeleken met Nederland nog niet duur. Deze Ronnie (in het echt Aziz) sprak nauwelijks Engels en zat met grote regelmaat te rochelen. Dit horen we mensen trouwens vaker doen hier, schijnbaar normaal hier. Na 1,5 uur vod Aziz het tijd voor een hapje eten. Hij zette de auto aan de kant van de weg en ging een bordje nasi eten bij een vaag viezigheid tentje. Of wij ook wilden... We hebben vriendelijk bedankt. Nadat meneer klaar was, 20 minuten later, konden we verder. Helaas was deze beste man niet bekend in Kuala Terengganu dus vertelde hij in gebrekkig Engels dat hij ons in de stad zou af zetten. Vanuit daar moesten wij maar kijken hoe we bij het hotel konden komen. Dit hotel hadden we vanmorgen via booking.com geboekt. Zo gezegd zo gedaan, daar stonden we dan. Dag Ronnie! Gelukkig vonden we snel een taxichauffeur die ons hotel wist te vinden. En wat voor hotel! heerlijk! We besloten eerst de boot tickets te gaan regelen voor morgen. En waar kun je beter heen dan een toeristenbureau!? Helaas, deze was alleen geopend van maandag tot vrijdag van 10 tot 4. Logisch! We zijn dus zelf op pad gegaan en kwamen al snel op de juiste plek terecht. Nadat dit geregeld was zijn we nog over een markt gelopen. Wat we daar zagen was werkelijk een andere wereld. Heel veel plaatsen met eten, helemaal vol en het stonk er verschrikkelijk. Zo schoon als het in Nederland is, zo vies was het hier. We keken onze ogen uit. We hebben vanmiddag niet veel meer gedaan en zij vanavond luxe (voor 7 Euro! ) uiteten gewenst. Was voor Maleisische begrippen een duur en luxe restaurant. We hebben heerlijke noedels met curry op en werden heel aardig geholpen. Als toetje allebei een magnum gehaald, die eten we met bosjes hier! Morgen om 9 uur komt de taxi ons ophalen en gaan we met de boot naar Redang. We kijken allebei erg uit naar een paar dagen niksen! Dikke kusss