Kuala Lumpur dag 18 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur dag 18 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur dag 18

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

01 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag zijn we naar de Batu Caves geweest. Tijdens onze reis hebben we diverse mensen gesproken en die zeiden dat dit echt de moeite waard was. Met de trein waren we binnen een half uur bij de Batu Caves, deze liggen namelijk 10 km buiten Kuala Lumper. De Batu Caves zijn Hindoetempels gebouwd in een grot. Deze grot is 400 meter lang en 100 meter hoog. Om bij deze grot te komen moet je een enorme trap op van 272 treden. De vrouwen mogen geen korte broek aan en daarom kreeg iedere vrouw met korte broek, inclusief ikzelf, een soort omslagdoek om. Bij de trappen van de Batu Caves zitten enorm veel apen. Deze apen zijn inmiddels zo gewend en verwend aan en door mensen dat zij erg brutaal zijn. Hier wordt ook flink voor gewaarschuwd. Het is belangrijk dat je ze geen eten geeft. Helaas zijn er altijd weer mensen die dit toch doen. Tijdens de 272 treden waren er dan ook heel veel apen en dat maakte dat ik in een record tempo boven was. Niks tussendoor van het uitzicht genieten, ik vond die apen eng dus ik wilde zo snel mogelijk boven zijn ;). Eenmaal boven was het prachtig, vochtig en warm. De tempel beneden was mooier en kleurrijker, maar zo boven in een grot met een prachtig uitzicht was erg bijzonder. Nadat we boven rondgelopen hadden, zijn we (uiteraard weer in een snel tempo) naar beneden gegaan. Daar stonden veel kraampjes waar je een Henna tatoeage kon laten zetten. Met een mooie bloem op mijn pols zijn we naar de trein gegaan richting Kuala Lumper Central. Bij dit centraal station zit een enorm winkelcentrum met 6 verdiepingen en heel veel winkels. We hebben dus vanmiddag lekker gewinkeld. Omdat we beide een backpack hebben kunnen we niet zoveel meenemen, dus we hebben niets gekocht. De cadeautjes die we voor iedereen mee willen nemen, kopen we pas op de laatste dag. Na het winkelen en lekker gegeten te hebben, zijn we richting ons hotel gegaan. Vannacht slapen we voor het laatst in Maleisië. Morgen moeten we om 13.00 uur uitchecken en dan gaan we nog even de stad in. Wat gaat het snel!! kusss xx