Kuala Lumper dag 19 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Kuala Lumper dag 19 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Kuala Lumper dag 19

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

02 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

We vliegen straks terug naar huis, vannacht om 2.55 uur vertrekt ons vliegtuig. Maar voordat we de taxi instappen richting het vliegveld hebben we onze laatste dag hier goed besteed. Nadat we redelijk goed hadden geslapen, gingen we eerst lekker uitgebreid ontbijten. Heerlijk! We hadden vannacht de wekker gezet omdat we online wilden inchecken, dit scheelt niet alleen veel wachttijd op het vliegveld maar we kunnen dan ook gelijk onze stoelen uitkiezen (Lees; rick wil graag lekker bij het raam zitten :)). Om 5.00 uur probeerden we in te checken maar helaas deed de website het niet. Om 7.30 uur probeerden we het nog een keer en dan lukt het gelukkig maar was er helaas niet meer zoveel keus. Tijdens onze vlucht richting Abu Dhabi zitten we bij het raam, vanaf Abu Dhabi naar Nederland alleen niet.
Na het ontbijt zijn we rustig onze tas gaan inpakken en douchen, we hadden immers tot 13.00 uur om uit te checken. Om 12.15 uur ging de telefoon op onze kamer en enigszins verbaasd keken we elkaar aan. 'Huh? Hadden we ons vergist?' Jazeker! Niks 13.00 uur uitchecken, maar 12.00 uur! Gelukkig waren we al bijna klaar en om 12.30 uur stonden we dan ook met onze tassen met flightbag erom klaar. Deze 'zakken' doen met met slotje om onze backpack zodat niemand bij onze spullen kan of er eventueel iets tussen wil doen. Dit geeft wel een veilig gevoel, zeker omdat we onze spullen voor een flinke tijd achterlieten in het hotel. Vanmiddag zijn we op pad geweest om cadeautjes te kopen en aangezien we het zo persoonlijk mogelijk wilde, waren we hier een flinke tijd zoet mee. Maar de mensen die ons een beetje kennen, weten dat wij het heerlijk vinden om te struinen. Of dit nu in een tuincentrum is of op een plaatselijke markt in Kuala Lumper. Na ruim 4 uur waren alle cadeautjes binnen en liepen we richting het KLCC park. Een mooi park met lekkere (Westerse) restaurantjes. Wij gingen vanavond eens luxe uiteten, heerlijk pizza gegeten voor wel (jaja, het mag wat kosten) 32,00 euro. Na een rondje door het park en een show bij de fonteinen in het park was het echt tijd om naar het hotel te gaan. Daar hebben we ons omgekleed, lange broek en schoenen aan, plons water in het gezicht gegooid en wat deo en toen stapten we de taxi in die ons naar het vliegveld bracht. Een goede afsluiter van een bijzondere en mooie vakantie... De taxichauffeur reed namelijk in een razend tempo (dat wij we inmiddels wel een beetje gewend) richting het vliegveld. Tenminste dat zei hij, maar de borden langs de weg zeiden wat anders. Iedere keer nam hij een andere afslag dan dat op de borden stond. Enigszins ongerust meldde ik dit aan Rick, dit was toch wel bijzonder. Ook Rick viel het inmiddels op. Met de verklaring van de taxichauffeur konden we niet zoveel, hij wist namelijk een snellere route. Tsja, ze kunnen mij alles wijsmaken.. Op goed geluk en vertrouwen dan maar. Of het echt sneller was weten we niet, maar na een uur kwam dan toch gelukkig het vliegveld in zicht. We konden pas om 00.00 uur onze bagage kwijt dus hebben we wat gedronken en gekaard om de tijd door te komen. Toen we rond 23.50 uur richting de incheckbalie liepen schrokken we van de enorme rij die er stond. Moesten wij daarin aansluiten? En toen bleek wel weer, een brutaal mens heeft de halve wereld. Terwijl ik bij ons bagage in de rij bleef staan is Rick naar een man achter een (gesloten) incheckbalie gelopen. Wij hoefden alleen onze bagage maar kwijt, inchecken hadden we al gedaan, wij mochten toch wel even voor? Of het de glimlach van Rick was, zijn opvallende blonde krullen of mijn hopeloze gezicht in die lange rij weten we niet, maar wij mochten door! Binnen 5 minuten waren we onze bagage kwijt en konden we door naar de douane. Toch sneu voor die mensen die er, achteraf gezien, dik een uur in hebben gestaan. Nu kunnen we over een uurtje boarden en is onze vakantie echt voorbij. We kijken er allebei naar uit om iedereen weer te kunnen zien en knuffelen!!