Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Essaouira

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

29 Juli 2017 | Marokko, Essaouira

De dag begon erg warm, rond 9 uur was het al ruim 30 graden. Omdat we geen airco op onze kamer hebben hier is het ook 's nachts nog bloedheet. We hebben met z'n drieën ontbeten bij het zwembad. Ze zijn hier zo ontzettend gastvrij, zijn dol op Keet en het ontbreekt ons aan niets. Mijn jurk is afgelopen donderdag een stuk gescheurd, geen idee waar en hoe maar ik heb het weer voor elkaar. Toen ik de eigenaresse vroeg of zij een kleermaker wist in de buurt van Essaouira gaf ze aan het voor mij te maken, of het een probleem was dat ze hier vanavond naar ging kijken, natuurlijk niet! Het is al zo lief! Om 11 uur zijn we vertrokken naar Essaouira, het verschil in temperatuur is bizar. Het ligt ongeveer 20 km hier vandaan maar waar het hier ruim 40 graden is 's middags, wordt het daar niet warmer dan 25 graden. Daarnaast waait het er super hard!! Een verfrissend windje is lekker maar omdat het aan het strand ligt, wordt je gezandstraald. Het stadje op zich is erg leuk, je ziet dat men leeft van toerisme en de visserij. Er is een haven en een grote vismarkt. Wie mij een beetje kent weet dat ik vis verschrikkelijk vies vind, ik heb dan ook 3 stappen op de markt gezet voor ik heel snel weer terug liep. We hebben daar een crepe met nutella op, Marokko heeft veel Franse invloeden en dat vinden wij in dit geval heel fijn. Keet heeft 2 toetjes op, die eet ze hier heel graag. Nadat we met z'n drieën nog wat gedronken hebben zijn we rustig teruggereden en zijn we lekker gaan zwemmen.Keet was super moe dus na het eten lag ze al vroeg jn bed. Wellicht leuk om te vertellen dat we voor Keet aan werkelijk alles (misschien wat teveel;) )hebben gedacht. We hebben haar camingbedje mee, 3 bussen opvolgmelk (welke we klaarmaken met onze opvouwbare waterkoker) potjes eten (welke we warm maken met de flessenwarmer) en knijpfruitjes. Keet van Soelen komt niets te kort. Ow wacht, laten we de fles carvan cevitan niet vergeten! Voor ons wordt overigens ook goed gezorgd, nadat we gisteren heerlijke kofta hebben gegeten hebben we vandaag couscous op, zo lekker! Ze bereiden het eten met zoveel liefde en geduld. Vanmorgen hebben we de vruchten van een cactus op en begin van de avond een granaatappel en vijgen uit eigen tuin. Super lekker allemaal. We hebben een tijd met de eigenaar zitten praten, hij gaf aan dat Marokko een zeer vriendelijk land is waar men erg op elkaar let. Dit kunnen wij, in de paar dagen dat we er zijn, absoluut beamen. Er staat veel politie langs de weg en soms wordt je van de weg gehaald. Dit gebeurde gisteren bij ons, het is dan toch even spannend maar de eigenaar hier vertelde dat de intentie niet verkeerd is. Dat bleek gisteren ook bij ons. Daarnaast gaf hij aan dat er geen terrorisme is, dat zij het betreuren dat dit in Europa aan de orde van de dag is. Het is zo waardevol om mensen hier te spreken, zij leven zo anders. Niet bij voorbaat beter of slechter maar we merken dat we het heel leuk bindennom al deze verhalen te horen. We hebben besloten om maandag verder te reizen naar het noorden. We reizen langs de kust en ons uiteindelijke doel is Chefchaouen. Morgen gaan we kijken waar we de komende nachten zullen slapen. Wij genieten!

• 29 Juli 2017 - 22:18

Annie:

Wat een mooi verslag weer. En wat fijn om goede mensen te ontmoeten en de cultuur mee te mogen beleven. Slaap lekker zo...dikke kuss van mama

• 29 Juli 2017 - 22:18

Arie:

MAXIMAAL GENIETEN

• 29 Juli 2017 - 22:38

Janny:

Zo leuk om te lezen en aan de foto's te zien dat jullie genieten!
    Zeker leuk om meer van hun cultuur te weet te komen. Daar leer je ook weer van. Slaap lekker. Een dikke kus van ons

• 29 Juli 2017 - 22:57

Annette:

Wederom een geweldig verslag van jullie mooie reis. Het enthousiasme spat er vanaf. Je schrijft zo uitgebreid, alsof we er zelf bij zijn. Dank je wel en gewoon blijven genieten!