Chefchaouen - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Chefchaouen - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Chefchaouen

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

04 Augustus 2017 | Marokko, Chefchaouene

Vandaag hebben we het idee om naar de waterval te gaan, zo'n drie kwartier hier vandaan. Keet heeft vanmorgen nog een tijd geslapen. Wij hebben ondertussen ontbeten en gekeken wat de plannen voor de komende dagen zijn. Morgen rijden we terug naar Marrakesh, daar overnachten we om vervolgens zondag door te rijden naar Ait-Ben-Houddou. Dit is een plaatsje in het Atlasgebergte. Het staat vooral bekend om de films/ series die er zijn opgenomen, denk aan de Gladiator en Game of Thrones. De weg er naartoe, vanuit Marrakesh, schijnt prachtig te zijn. We blijven hier 1 nacht slapen en kijken dit weekend verder wat we gaan doen.

Terug naar vandaag, nadat Keet wakker was geworden zijn we brood en water gaan halen. We zorgen er altijd voor dat we voldoende meenemen, je weet maar nooit. Het was een super mooie rit door de bergen. De bergen zijn hier veel minder glooiend en voorzien van veel rotsen (rifgebergte). We zijn meerdere keren gestopt om even van het uitzicht te genieten. Het viel op dat er heel veel tentjes waren waar mensen uien verkochten, je zou zeggen dat als je allemaal hetzelfde product verkoopt binnen een straal van een paar honderd meter je omzet niet enorm hoog is. Vervolgens werd de weg naar de waterval steeds slechter en smaller, maar vooral drukker. Wij waren duidelijk niet als enige op dit idee gekomen! Ruim 2 km voordat we er waren moesten we onze auto aan de kant van de weg zetten om te parkeren. Nadat we het gevraagd hebben bleek dat we nog een uur moesten lopen voordat we bij de waterval waren. Het was ruim 40 graden en een uur lopen met Keet vonden we geen goed plan. We zijn daarom teruggereden, hier hadden we beide het beste gevoel bij. Als je samen bent, dan doe je dit soort dingen eerder. Nu is er een klein meisje afhankelijk van ons en in onze optiek wordt zij niet gelukkig van een wandeltocht in ruim 40 graden. Daarnaast was het zo druk we geen idee hadden of we wel een plekje hadden om te spelen en te zwemmen.
Teruggekomen in Chefchaouen hebben we vast getankt voor morgen en is Keetje nog even gaan slapen. Aan het eind van de middag zijn we richting de medina gegaan. Daar was het nog erg warm, we hebben wat gedronken en gegeten. Chefchaouen staat bekend om de wietteelt. Het is de plaats om naartoe te gaan om goedkoop marihuana te kopen. Daarnaast wordt het ook aangeboden op straat. Toen wij gisteren en vandaag wat zaten te drinken kwam er twee keer iemand naar ons toe die vroeg of we drugs wilden kopen, we heb maar vriendelijk bedankt.

Na nog een klein half uurtje dwalen door de blauwe medina zijn we met de taxi teruggereden naar ons hotel. Onze spullen zijn inmiddels weer ingepakt, morgenochtend rijden we vroeg richting Marrakesh. Een lange reis, maar als we voor een weekendje naar Oosterijk kunnen rijden dan draaien we ons hand hier ook niet voor om. We hebben een voorraad water, koekjes, broodjes en snoepjes, maak je over ons geen zorgen. En, de dvd speler voor Keet is opgeladen want zonder Bumba komen we niet ver!

• 04 Augustus 2017 - 23:29

Janny:

Als je zo leest en hoort, gaat het leven daar nog echt hoe het hier 40 a 50 jaar terug was!!!
    Best gek eigenlijk dat zo'n klein landje als Nederland al zo ver is! Wel leven ze daar in een rustiger tempo als hier, dat toch ook wel heel lekker is. Minder gestrest en haast (heerlijk)
    Geniet morgen van de terug reis naar Marrakesh en kijk goed uit schatjes!!
    Trots op jullie

• 04 Augustus 2017 - 23:29

Janny:

Geniet morgen van de terug reis naar Marrakesh en kijk goed uit schatjes!!
    Trots op jullie

• 05 Augustus 2017 - 08:39

Esther Van Soelen:

Pffoeee ruimt 40 graden om in te gaan wandelen is ook wel heel warm..andere koek dan het weer hier nu (rond de 20 graden). Je zou overigens denken dat het in het noorden van Marokko wat koeler zou zijn..gezien de stand tov de evenaar. Maargoed, morgen dus een lange rit voor de boeg en daarna moge en par dagen genieten van nieuwe plekken. Geniet er nog even van schatjes! X

• 05 Augustus 2017 - 09:01

Annette:

Zoals je al eerder schreef, je bent op elkaar aangewezen, Keetje is afhankelijk van jullie, maar daar gaan julie fantastisch mee om. Niet doorgaan omdat dat nu eenmaal gepland staat. Nee, kijken naar de omstandigheden en dan een beslissing nemen. Top!!!
    Vandaag weer een mooie reis richting Marrakech voor de boeg! Geniet ervan!!!

• 05 Augustus 2017 - 12:37

Annie:

Weer heel fijn om zo. N mooi verslag van je te lezen! En inderdaad een wij s besluit om dan zo.n lange en warme tocht te laten voor wat het is. Ongelooflijk hoe veel moois Keetje al in haar leventje heeft gezien! En wat mogen we allemaal dankbaar zijn dat ons wiegje in de westerse wereld stond. Al denk ik wel dat de eenvoud niet verkeerd is...maar armoede is vreselijk denk ik. Een dikke kus voor jullie en fijne tijd nog!! Xxxxxxxxxxx