Ait Ben Haddou - Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Ait Ben Haddou - Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Ait Ben Haddou - Essaouira

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

07 Augustus 2017 | Marokko, Essaouira

Wat een sprookje om in wakker te worden, echt de moeite waard om ook hier nog te zijn geweest. Beide vinden we het ook lekker om weer richting de kust te gaan. Een windje van zee is met deze temperaturen heel fijn. We vertrokken na een, heeeerlijk, ontbijt richting Essaouira. Er staat ons een flinke rit door de bergen te wachten maar omdat we redelijk vroeg zijn, is het nog niet zo druk. We werden, voor het eerst sinds we in Marokko zijn, aangehouden voor een politiecontrole. Deze zie je hier met grote regelmaat. We moesten onze paspoorten en Rick zijn rijbewijs laten zien. Hele vriendelijke agenten en na het zien van de glimlach van Keet waren ze helemaal aardig. We konden zonder problemen verder rijden. Na ongeveer 3 uur rijden we richting Marrakesh en moeten we de stad door. Dit is een N-weg dus appeltje eitje volgens ons... Maar iedereen weet dat je niet even 'zomaar' door Marrakesh rijdt, zelfs wij niet ;). Wat een gekkenhuis weer! De taakverdeling is bij ons drieën goed verdeeld, Keet zit rustig achterin de auto te turen en geeft geen kik, Rick let heel goed op en druk hier en daar een keer op de toeter en ik navigeer met alles wat daar bij hoort. Dat gaat ongeveer als volgt; 'Rick, over 200 meter moet je bij de rotonde rechtdoor. Nee, rijdt maar verder er zit geen auto naast je. Let op, het stoplicht springt op rood. Ja, rijden maar!' Ik heb me laten vertellen dat dit een meerwaarde is naast de standaard navigatie die ik al toepas. Nadat we de drukte van Marrakesh uit waren hebben we even getankt en een lekker broodje gehaald.
Rond vier uur kwamen we aan in Essaouira. De eerste keer deze vakantie dat we wisten waar we zouden slapen en ik moet zeggen dat dat best een fijne gedachte was. We werden heel vriendelijk onthaald en zijn gelijk lekker gaan zwemmen. Een dagje zonder heel veel belevenissen, maar dat is ook wel eens fijn. Morgen zal waarschijnlijk niet anders zijn. Wij genieten, na een intense week, lekker van de rust hier!

• 07 Augustus 2017 - 20:54

Oma Keesje:

Ha schatjes, wat fijn dat jullie weer veilig aan zijn gekomen!!
    Maar ik lees dat de taken goed verdeeld zijn dus dat is fijn. Wel fijn dat Keet zo lief is achterin! Nu even in de relax stand ook heerlijk .
    Geniet er van

• 07 Augustus 2017 - 20:59

Annie:

Hee lieverds. Fijn weer wat te lezen van jullie! Goed geregeld met de taken. Top! Dikke kus van ons en geniet er nog lekker van....xxx

• 07 Augustus 2017 - 21:45

Arie:

Wik, droogkloot, je moet wat met t schrijven gaan doen!! :) Ik zit hier hard te lachen (in Mn eentje op de bank terwijl er appeltaart in de oven staat. Oef ruikt zo lekker hier.. niet te doen. Ik ga lekker alleen in een hoekje die appeltaart opeten vannacht denk ik)! Maargoed ik zie jullie dus al helemaal gaan! Jullie druk bezig en op de achtergrond t rustgevende geluid van Bumba of Monique Smit Haha! Klinkt als een gezin dat op elkaar is ingespeeld! En wat een mazzel dat Keet zo'n makkelijk kindje is (hier zit een hele trotse tante)!

Geniet lekker van t windje en het zwemmen! Tijd om te relaxen! Dikke kus!!