Marrakesh - Meteren - Reisverslag uit Meteren, Nederland van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Marrakesh - Meteren - Reisverslag uit Meteren, Nederland van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Marrakesh - Meteren

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

14 Augustus 2017 | Nederland, Meteren

Vanaf het moment dat we aankwamen in Marrakesh stond de relax-modus aan. We bleven 3 nachten in het Relax Hotel (hoe toevallig!) en dat was na het vele reizen best even fijn. Daarnaast lag het hotel buiten het centrum van de stad en dat gaf rust. We hebben donderdag en vrijdag weinig gedaan, heerlijk gezwommen met z'n drieën en beide avonden zijn we naar de medina geweest. Het was weer zo'n gekkenhuis, de stad kwam helemaal tot leven. Het was erg leuk om het nu een keer 's avonds mee te maken.
Wij hebben cadeautjes gekocht en lekker rondgestruind. Keet genoot volop met ons mee en zat lekker te turen in de buggy.

Zaterdagochtend ging de wekker vroeg, om 7.30 uur moesten we op het vliegveld zijn omdat we om 10.30 uur vlogen. De taxi was netjes op tijd en met al onze bagage stonden we ruim op tijd op het vliegveld. Het wegbrengen van de koffers ging snel en na een broodje liepen we verder naar de douane. Ik blijf dit altijd een gedoe vinden, de vele spullen die uit je tas moeten, Keet uit haar buggy, buggy inklappen en allemaal moeten we gefouilleerd worden. We komen echter weer heelhuids door de check heen en we mogen het land verlaten. Om 10.50 vliegen we de lucht in om 3,5 uur later veilig te landen in Weeze. Daar staan opa's, oma's en Esther op ons te wachten. Wat is het fijn dat we veilig geland zijn, dat alles goed is gegaan en we iedereen weer zien, maar wat is het weer raar om hier te zijn.

We blikken terug op een meer dan geweldige reis, een reis die alle verwachtingen heeft overtroffen. Voorafgaand werd meerdere malen aan ons gevraagd waar we aan begonnen, of we niet beter naar één vaste plek konden gaan en of we realiseerden dat dit voor Keet wellicht helemaal niet zo leuk was. Wij draaien het liever om, Keet heeft (net als ons) heel veel hiervan geleerd. Ze keek haar ogen uit, genoot van de aandacht, het spelen met alle andere kinderen, het spelen in het zwembad, het zingen in de auto, het knuffelen met papa vanuit de draagrugzak, het samen zijn met elkaar. Ze zal later misschien weinig concrete herinneringen aan deze reis hebben, maar wij zijn ervan overtuigd dat dit voor haar zeker ook wat opgeleverd heeft waar ze later wat aan heeft. En daarnaast, foto's van jezelf in Marrakesh, Essaouira, het rifgebergte, het atlasgebergte en vele steden terugzien als 1 jarig meisje is toch best leuk.
Natuurlijk zijn er momenten geweest dat wij elkaar even aankeken en dachten; 'Oke, en nu?' Maar juist die momenten zijn de kers op de taart geweest omdat je daarna weer vol enthousiasme aan heel veel nieuwe avonturen begint.

Het was super fijn en lief dat zoveel mensen ons gevolgd hebben, het gevolg is wel dat we nu weinig meer over de vakantie hoeven te vertellen. Jullie weten alles al ;).

Wij hopen dat we nog veel met elkaar van de wereld mogen zien en herinneringen met elkaar te mogen maken!

Liefs Rick, Willeke en Keet

• 14 Augustus 2017 - 17:08

Oma Keesje:

Wauw, wat een avontuur en wat leuk dat we met. jullie konden
    Genieten via jullie blog. Gelukkig alles goed verlopen en weer veilig thuis!!
    Nu lekker nagenieten van jullie reis en misschien weer plannen maken voor de volgende

• 14 Augustus 2017 - 19:24

Annie:

Erg mooi om te lezen....Elke keer weer! Echt genieten op afstand hoor. En nu weer in de dagelijkse molen zien te komen......en nagenieten van veel mooie foto's en herinneringen. ...xxx...mama

• 15 Augustus 2017 - 19:41

Josje:

Welkom thuis! Tot zondag!

• 08 September 2017 - 09:14

Nies | Reismicrobe.com:

Hoi Rick, Willeke & Keet,

Jullie reisverslagen gaan me flink helpen om onze reis te plannen, super! Wij zijn binnen 3 weken al weg en moeten nog een route kiezen. Wil je me misschien even mailen op info@reismicrobe.com want ik heb wat vragen... Dankjewel :-)