Ouarzazate - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Ouarzazate - Reisverslag uit Ouarzazate, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Ouarzazate

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

02 Augustus 2018 | Marokko, Ouarzazate

Donderdagochtend, 2 augustus jl., vertrokken we vanuit Ait Ourir naar Ouazarzate. We hadden goed geslapen en lekker ontbeten. De eigenaar van het Riad liep echter de gehele tijd al enigszins onrustig heen en weer en ook ons ontging het niet dat het enorm hard waaide. Toen we bij de auto kwamen leek het mee te vallen, maar onderweg zagen we dat de wind al schade had aangericht en reden we onder een omgevallen stroompaal door. Naar mate we verder richting de bergen reden nam de wind gelukkig af, dit was voor Rick ook prettiger met autorijden.

Vorig jaar hadden we dit stuk ook al gereden, omdat we toen naar Aid Ben Haddou zijn geweest. Volgens onze app (maps.me, echt een fijne offline navigatie app) zouden we 2 uur over deze route doen. Wij wisten wel beter, dit werd een flinke rit door de bergen die op zijn minst 3 uur ging duren. Na een, wederom, prachtige route door de bergen kwamen we na ruim 3 uur rijden aan bij ons hotel in Ouazarzate. Deze plek staat ook wel bekend als klein Hollywood, aangezien er veel films en series zijn opgenomen. Voor menig film- en/of serieliefhebber is dit dan ook een geweldige plek waar je diverse musea en parken hebt om decorstukken uit films en series te bekijken. Veel van jullie weten echter dat ik bij iedere serie of film in slaap val dus deze plek leek mij minder interessant. Niets wat echter minder waar. We hebben de musea en parken overgeslagen, maar vonden de stad erg leuk.

Nadat we donderdag in ons hotel waren aangekomen, hebben we lekker gezwommen en 's avonds gegeten in de stad. Vrijdag was niet veel anders. Het plan was om zaterdag naar Tinghir te vertrekken. Hier is de Todra Kloof en dit wilden we graag zien. We zouden hier tot maandag blijven, maar ik had gehoord dat 1 nacht eigenlijk voldoende zou zijn. We hebben daarom onze plannen omgegooid. We konden gelukkig (kosteloos) het hotel annuleren en hebben een hotel geboekt midden in de bergen. Dit schijnt echt een prachtige plek te zijn. We vertrekken zondag en blijven een dag langer in Ouarzazate.
Zaterdag was daarom een 'bonus'dag. We besloten naar Ait Ben Haddou te gaan, hier zijn we vorig jaar ook geweest en dit was een leuk plekje. Onderweg zagen we de borden naar Zagora. Zagora wordt ook wel de toegangspoort tot de woestijn genoemd. Tijdens de voorbereiding van onze reis hebben we besloten niet naar de woestijn te gaan, dit was te heet voor Keet en met haar op een kameel de woestijn in vonden wij al helemaal geen optie. Nu we toch relatief dichtbij Zagora waren begon het echter toch te kriebelen, we keken elkaar en besloten te gaan. Want 'Als je het nu niet doet, dan doe je het nooit meer!' Op naar Zagora, een reis van ruim 3 uur dwars door de bergen en uitgestrekte vlaktes. Onderweg kochten we brood, pasta en wat te drinken en na de middag reden we Zagora binnen. De stad op zich stelt niet veel voor, we besloten verder te rijden en de stad weer uit te gaan. Een goede keus, we reden langzaam de woestijn in. Na enkele kilometers stapten we uit. Bizar om met z'n drieën op deze uitgestrekte, bloedhete vlakte staan. Waar je ook kijkt je ziet niets dan zand en af en toe een plant. Daarnaast was het echt heel warm. Keet had hier overigens geen last van en vond het prachtig!
Na 10 minuten zijn we weer in de auto gestapt en besloten we terug te rijden, maar niet voordat we een ijsje voor Keet (en stiekem ook voor onszelf) hadden gekocht. Een goed begin van een mooie en lange terugreis. Geen van ons vindt dit echter erg, we luisteren naar de Marokkaanse radio, eten snoepjes, drinken cola en aanmaak en Keet kijkt uren Nijntje. We hebben het fijn!

Deze dag kreeg een onverwachte wending, maar het was wederom een prachtdag! We zijn nu een week in Marokko en hebben alweer zoveel gezien; Marrakech, de watervallen van Ouzoud, Ait Ourir, Ouarzazate en nu ook nog Zagora! Op naar nog 1,5 week avonturen!
xx

• 09 Augustus 2018 - 22:05

Oma Keesje:

Ach wik samen met Rick en keet ging jou dit jou ook lukken
    Om wakker te blijven! X

• 10 Augustus 2018 - 05:16

Annie:

Xxxxxxxxxxxx

• 10 Augustus 2018 - 14:59

Annette:

Ik dacht dat alleen vrouwen van mijn leeftijd last hadden van in slaap vallen bij de tv...HAHA jij dus ook!! Dank weer voor dit verslag. Heerlijk om te kezen. Liefs x

• 10 Augustus 2018 - 19:39

Willeke :

Wat raar, ik had een heel verslag geschreven, maar dit blijkt maar een half verslag te zijn... shit!

• 10 Augustus 2018 - 19:53

Oma Keesje: