Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

15 Juli 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Een gek idee dat iedereen in Nederland nog lag te slapen toen wij vanmorgen om 8 uur opstonden. Het eerste doel van de dag, ontbijten! En zo kwamen wij bij een tentje midden in Kuala Lumpur uit. De prijzen voor het eten blijven verbazingwekkend laag, voor ongeveer 3,50 aten wij een bord idly. Dit is een traditioneel Indiaans ontbijt. Een rijstbroodje met diverse sausjes erbij. Het was even wennen, maar smaakte prima! Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar een bureau waar we onze reis naar de Taman Negara konden plannen. Komende vrijdag vertrekken we voor 3 dagen en 2 nachten naar de jungle. We vertrekken met de bus vanuit Kuala Lumpur en zullen vervolgens een boottocht van 3 uur maken naar het dorpje Kuala Tahan, een dorpje tegenover de Taman Negara. Hier verblijven we 2 nachten. Zondag gaan we verder naar de Cameron Highlands. Maar dat duurt nog even, verder met vandaag. We hebben door de stad geslenterd en daar weer de meest bijzondere dingen gezien. Ik zal jullie vanaf morgen niet meer lastigvallen met prijzen over het eten, maar dit moet ik toch even kwijt. Voor 6,20 hebben we samen een vegetarisch rijstgerecht op met springrolls. Na het eten hebben we Chinatown bezocht, hier waren we vanmiddag al doorheen gelopen maar nu was het veel drukker en toeristischer, de namaak tasjes, schoenen en kleding vlogen om je oren! Na een biertje bij een Engelse pub (dit bedrag vermeld ik liever niet, was namelijk nog duurder dan ons avondeten;) ) zijn we nu weer in ons hotel. Morgen onze laatste dag Kuala Lumper dus we gaan nog even kijken wat we allemaal willen zien.
Xxxxx

Ps. De plaatselijke stukadoor hebben we ook gevonden, zie de foto!

• 15 Juli 2015 - 20:05

Annie:

Wij zijn natuurlijk ook heel erg benieuwd naar alle mooie foto's die jullie maken!! Het klinkt in ieder geval fantastisch, de natuur zal ook erg mooi zijn daar, fijne dagen en we kontakten weer hoor, dikke kus van mama

• 15 Juli 2015 - 20:24

Jan:

ziet allemaal mooi uit op de foto's. Was broodje met die sausjes nog een beetje te eten?