Cameron Highlands dag 6 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Cameron Highlands dag 6 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands dag 6

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

20 Juli 2015 | Maleisië, Cameron Highlands

Dit is onze eerste en laatste dag in Tanah Rata, in de Cameron Highlands. De Cameron Highlands staan in Maleisië bekend om de theeplantages en aardbeien die hier gekweekt worden. Vanmorgen gingen we, na een ontbijt met witte boterhammen, thee en jam, naar de plantages. We gingen met zo'n soort landrover. Heel vet! We crossten werkelijk naar de plantages! Hier konden we doorheen lopen en kregen we informatie over het telen, plukken en verwerken van de theeblaadjes. Vervolgens gingen we naar een hoge heuvel zodat we een super mooi uitzicht hadden. Na een bezoek aan de butterbly farm (waar Rick en ik binnen 10 minuten wel klaar mee waren, maar onze Chineese medereizigers minstens 40 minuten de tijd voor nodig hadden want werkelijk iedere vlinder moest op de foto) gingen we naar een aardbeien kwekerij! Je kunt hier werkelijk als aardbei vandaan komen! Aardbei slippers, pyjama's, handdoeken, t-shirts, petjes, mutsen, pennen, sleutelhangers en nog heel veel meer te! Wij hielden het bij een klein doosje aardbeien (Ik vind de aardbeien in de Betuwe toch lekkerder) en een milkshake. Ow, en ik vond dat ik de muffin ook even moest testen. Vanmiddag beetje door het dorpje gelopen en rustig aan gedaan. Morgen reizen we met de bus verder naar Penang, we blijven hier een paar nachten en gaan vanuit daar kijken waar we verder heen gaan. We zijn al bijna op de helft van onze reis, gaat zo snel! We genieten volop! Heel bijzonder om dit samen mee te maken. Dikke kussss