Marrakesh - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Marrakesh - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Marrakesh

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

27 Juli 2017 | Marokko, Marrakesh

Onze eerste nacht in Marrakesh, we werden om half 6 wakker van het ochtendgebed maar vielen daarna weer heerlijk in slaap tot 8 uur. 8 uur toch, Rick? Ai, het was 8 uur Nederlandse tijd, 7 uur in Marrakesh. Ik had de tijd nog niet goed staan op mijn telefoon. Keet heeft de fles gedronken, wat gespeeld maar was al snel erg moe. Toen zij ging slapen zijn wij gaan ontbijten. Wat een goede zorgen hier! Een paar broodjes, pannenkoeken, beleg en verse sinaasappelsap. 's Morgens zijn we met z'n drieën Marrakesh in gegaan. Het was al vroeg warm maar we hadden er alle drie nog weinig last van. Wat een andere wereld hier! Buiten het feit dat bijna iedereen naar Keet roept (Princess of little Princess) en haar aan wil raken is het er mega druk. We zijn door de soeks naar het bekendste plein van Afrika gelopen; Jeema El Fna. Alle wegen leiden hierheen en je kijkt je ogen uit. We zijn er vanavond ook geweest; mensen met apen, slangen die omhoog dansen als ze zo'n fluit horen en heel veel kraampjes waar vooral veel sap wordt verkocht. Vanavond hadden we voor omgerekend 1 euro 2 grote bekers vers sinaasappelsap, zo lekker! Terug naar vanmorgen; door de soeks zijn we teruglopen. 200.000 m2 aan kraampjes, winkeltjes, werkplaatsen, 1 grote bazaar waar mensen je heel graag wat willen verkopen. En als het niet bij ons lukt? Dan spelers ze het via Keet. Zij reageert gelukkig door te lachen en hier en daar wordt er een handkus gegeven. Ze heeft vanmiddag ruim 3 uur geslapen, zo moe van alle indrukken. We hebben daarna een magnum gehaald; wie ons heeft gevolgd in Maleisië weet dat dit het ultieme vakantiegevoel voor ons is ;) en Keet geniet daar graag van mee. Rond 8 uur hebben we in het centrum een pizza gegeten en zoals ik net al schreef heerlijke sap op. We hebben bovenop het dakterras met z'n drieen nog wat gedronken en toen is Keet heerlijk gaan slapen. Morgen halen we de auto op. Op 11 uur gaan we met de taxi naar het verhuurbedrijf dat bijnhet vliegveld zit en dan rijden we door naar een riad vlakbij Essaouira. Als het goed is blijven we daar tot dinsdag. Slaap lekker!

• 27 Juli 2017 - 22:37

Janny:

Ha schatjes,

Wik wat heerlijk dat we zo mee mogen genieten
    Van jullie vakantie! Mooi hoe jij het verwoord. Wij genieten er enorm van
    Dikke kus van ons. Xxxx

• 27 Juli 2017 - 22:38

Annie:

Weer een mooi verslag Willeke. Wat een mooie dag! Geniet er lekker van met elkaar. Dikke kus van mama...xx

• 27 Juli 2017 - 23:44

Arie:

Hola,
    Super leuk om jullie avonturen zo te volgen.
    Ik dacht van tevoren eventjes dat t met een klein kindje wellicht niet heeel handig zou zijn om te vliegen en een verre reis te maken, maar tot zo ver klinkt t erg relaxt! Gewoon een wat rustiger tempo aanhouden en lekker genieten van elkaar en alles om jullie heen, heerlijk! Dag 1 in Marokko klinkt in ieder geval geslaagd! Ik word nu al nieuwsgierig naar de volgende verhalen en naar t land.
    Nu lekker slapen. Doe voorzichtig op de weg morgen en je weet t... Proost op t leven!

Dikke kus van (tante) Arie!

Ps. Keet, je boft maar met jouw papa en mama! Niet veel kindjes van jouw leeftijd kunnen later zeggen dat ze al in Marokko zijn geweest, stoer hoor! En wat ben jij dapper zeg

• 28 Juli 2017 - 09:50

Annette:

Wat een geweldige eerste dag! Super!! Jullie zijn trots trots op Keet en terecht, maar zij (later) ook op jullie!! Liefs en goede reis!