Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Essaouira

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

30 Juli 2017 | Marokko, Essaouira

Onze laatste dag in Essaouira, we hadden het plan om vandaag naar Agadir te gaan. Dit schijnt een mooie plek aan de kust te zijn. Het is zo'n 2,5 uur rijden naar het zuiden. Omdat we morgen ook al een flink stuk gaan rijden hebben we echter besloten om vandaag nogmaals naar het centrum van Essaouira te gaan. Het is een sfeervol en gezellig stadje en we hebben nog lang niet alles gezien. Daarnaast willen we tanken voor morgen en wat boodschappen doen voor onderweg en dat is daar allemaal in de buurt. We hebben vanmorgen gekeken naar een slaapplaats in de buurt van Casablanca of Rabat. Helaas is de internetverbinding hier heel slecht. We hebben daarom, de tijdens de lunch in Essaouira (een panini met frietjes, welke keet heel lekker vond) een hotel geboekt in de buurt van Casablanca. We kijken naar hotels buiten het centrum van de stad. Dit is niet alleen lekker rustig, maar is ook met rijden erg fijn. We hebben in Essaouira een glas verse sinaasappelsap op, dit kost hier maar 0,50 per glas en is zo lekker! En ach, nu we er toch waren hebben we ook gelijk maar weer een crepe op ;). Wellicht grappig om te zeggen dat wanneer je de stad binnenkomt rijden er tientallen jongens staan met sleutels aan de kant van de weg. Zij willen je auto, tegen een kleine vergoeding, naar een parkeerplaats rijden. Wij zijn echter eigenwijs genoeg om zelf op zoek te gaan, en met succes! Voor 0,50 per dag staan wij al 2 dagen perfect! Keet heeft nog lekker liggen slapen, zo knap van haar.Ze vindt alles goed, gaat hele dagen mee op pad, zit lekker te turen in de buggy, zit te kletsen en te lachen. Zo fijn dat het zo gaat! Aan het eind van de middag hebben we nog wat boodschappen gehaald. Brood, water, cola en koekjes voor onderweg. Toen we bijna bij het riad waren kregen we een melding dat de bandenspanning niet voldoende was, op zoek naar een tankstation! Gelukkig vonden we deze redelijk snel en werden we vriendelijk geholpen. Nadat we weer in het riad waren hebben we nog even gezwommen. Er was een Nederlands gezin aangekomen. Zij verblijven 2 weken in Agadir maar hebben al een week bewolking dus komen hier een paar nachten heen. Zijn wij blij dat we vandaag niet naar Agadir zijn gegaan! Wij hadden prachtig weer! Keet heeft, op haar manier, geholpen met inpakken. Jong geleerd, is oud gedaan. De auto is zo goed als ingepakt en we vertrekken morgen rond 9 uur. We hebben net samen bij het zwembad nog lekker gegeten. De gastvrijheid die we hier ervaren hebben we nog nooit meegemaakt. Zo fijn! We hebben zin in morgen, op naar nieuwe avonturen!

• 30 Juli 2017 - 22:40

Janny:

Heerlijk weer om te lezen, we beleven jullie vakantie op afstand mee en
    Kijken iedere avond weer uit naar een nieuw verslag

• 30 Juli 2017 - 22:45

Arie:

Idd, kijk hier iedere dag weer naar uit. Zo leuk om te lezen en op de foto's is te zien hoe jullie genieten. Hebben jullie nog speciale dingen die jullie in Casablanca willen zien? Trots op jullie! X

• 31 Juli 2017 - 06:54

Annie:

Zo fijn om weer een verslag te lezen! Erg lief en trouw dat je zo uitgebreid schrijft. Goede reis morgen en dikke kus van mama. Genieten daar!!!! Xxx

• 31 Juli 2017 - 09:40

Annette & Ronald:

Ik sluit mij graag aan bij de vorige sprekers!! Heerlijk om jullie belevenissen te lezen en op deze manier 'mee te mogen maken'. Dat komt vooral door jouw uitgebreide verslagen Willeke. Helemaal top dat het met Keet ook zo goed gaat. Zij geniet zichtbaar op haar manier! Goede reis vandaag naar Casablanca. Liefs van ons x

• 26 Januari 2018 - 17:09

Aicha:

Hallo
    Leuk je verhaal te lezen.
    Die jongemannen met sleutels staan daar in de hoop dat je een kamer neemt bij particulieren.
    Groet
    Aicha.