Essaouira - Marrakesh - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Essaouira - Marrakesh - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Essaouira - Marrakesh

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

09 Augustus 2017 | Marokko, Marrakesh

Gelukkig was het vannacht iets minder warm, dit maakte dat we iets beter geslapen hebben met z'n drieën. Vandaag start de dag lekker op tijd, Keet is om half 7 wakker en wil graag spelen. Gelukkig hebben wij een terras voor onze slaapkamer dus kan ze heerlijk rondkruipen en begint ze los te staan, wij zijn trots! Na een ontbijt bij het zwembad is het tijd om Essaouira echt te verlaten, wat een fijne dagen. We zijn blij dat we hier nogmaals heen gereden zijn.

Morgen moeten we voor 11 uur de auto inleveren. We hebben het idee om dit gelijk vandaag maar te doen. Hij staat hier anders maar op de parkeerplaats en daarnaast zijn we dan morgen ook weer een halve dag in touw. 20 kilometer van Marrakesh besluiten we te tanken en de auto even schoon te maken, dit lijkt ons geen goed idee om midden in het centrum te doen. Een goede beslissing, een vriendelijke man stofzuigt, wast en boent onze auto voor €5,00. Zo schoon hebben ze bij Hertz nog nooit een auto teruggekregen. Op naar het vliegveld, dwars door de drukte van de stad. Ik zou heel stoer kunnen vertellen dat we hier inmiddels aan gewend zijn, maar deze drukte en zeker rijden in deze drukte, wend nooit. Gelukkig komen we heelhuids en schadevrij bij Hertz aan. We parkeren de auto en halen onze bagage uit de auto, welke we vervolgens op zo'n karretje zetten die altijd op het vliegveld staat. We zitten alleen nog even met het kinderzitje... Het leek erop dat we hem ter plekke konden verkopen. Er was namelijk een vrouw die een kinderzitje had besteld maar deze niet had gekregen, zij had helaas al betaalt hiervoor en ging dit verder met Hertz regelen.
Op naar de bali, deze zit in het vliegveld en om hierin te komen moet al je bagage door de douane heen. Dat was echt teveel werk en daarom ging Rick alleen. Keet en ik hebben buiten gewacht. Hij nam het kinderzitje mee, in de hoop hem middels Hertz te verkopen. Na een klein half uurtje en een een lege bus pringles later (Keet en ik zijn er dol op en met deze warmte moet je ook voldoende zout binnenkrijgen is mij vertelt... wijgehoorzamen) komt Rick eraan. Met kinderzitje. Er komt binnen een kwartier (lees: half uur) iemand om te onderhandelen over het zitje. Wij zijn allang blij dat we er nog iets voor kunnen krijgen en uiteindelijk wordt het €25,00. Zijn weer wat taxiritjes. Het kinderstoeltje heeft ons uiteindelijk €65,00 gekost, dit is aanzienlijk minder dan wanneer we hem zouden huren.
Op naar ons hotel! Dit ligt ongeveer 20 minuten van het vliegveld, wat een verademing om weer een kamer met airco te hebben. Keet heeft een paar uurtjes geslapen en daarna hebben we nog een stukje door de wijk gelopen. Een stuk rijker en welvarender. Vanavond doen we niet veel meer, lekker rustig aan. Zo zal het de komende dagen waarschijnlijk zijn, niks mis mee na alles wat we beleeft hebben!

• 09 Augustus 2017 - 22:13

Arie:

Aaaah jullie favoriete plek weer moeten verlagen. Wat een avonturen hebben jullie beleefd zeg! Nu nog 2 dagen lekker genieten van elkaar en de stad! Slaap lekker in de koele kamer

• 09 Augustus 2017 - 22:14

Arie:

Hahaha ik typ te snel voor dit tekstveldje:p.

Ik wilde nog zeggen. Heeeelee dikke kus en knuffel! Love you!

• 09 Augustus 2017 - 22:33

Annette:

Slim van jullie om de auto vandaag vast in te leveren! Dan heb je nog lekker 2 dagen om een beetje tot rust te komen. Want dat jullie heel veel beleefd hebben dat zal niemand ontkennen. Slaap lekker in jullie koele kamer en knuffel Keet van ons. Fijne dagen in Marrakesh. Liefs

• 09 Augustus 2017 - 22:39

Oma Keesje:

fijn dat alles met de auto goed verlopen is, zeker in zo'n drukke stad. wat stoer dat ze los staat,
    echt wat is Keet makkelijk, ze vindt alles best als ze er maar bij is, dat doen jullie goed jullie zijn haar voorbeeld CHAPEAU!!!

geniet nog een paar dagen, xxxxx van ons

• 10 Augustus 2017 - 07:06

Annie:

Wat gaat het dan weer snel kinders....Zo. n vakantie. Fijn dat jullie nu lekker nog een paar dagjes kunnen niksen na al die mooie avonturen! Dikke kus van mama

• 10 Augustus 2017 - 13:56

Lon:

Nou, nou, nou, wat een overheerlijke verslagen toch! Daar wordt een mens toch blij van!!!
    Neem het er nog maar even van, want Meteren is toch ècht totaal iets anders.....;-)
    Dikke knuffels Lon.