Kuala Lumper en Taman Negara dag 3 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Kuala Lumper en Taman Negara dag 3 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Kuala Lumper en Taman Negara dag 3

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

17 Juli 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

De wekker ging vanmorgen vroeg, we werden namelijk om half 8 voor het hotel opgehaald. Keurig op tijd zaten wij om 7.15 uur voor het hotel, maar we hadden het kunnen weten... om 7.45 uur werden we opgehaald. De bus vertrok uiteindelijk een kwartier te laat, maar we waren onderweg! Kennen jullie die verhalen over verschrikkelijke busritten, scheurende buschauffeurs en gammele bussen? Ze bestaan! De busreis was een belevenis op zich, maar paste helemaal bij deze vakantie! Na een reis van ongeveer 3 uur kwamen we aan in Kuala Tembeling. Het plan was dat we hier zouden lunchen en dan na een uur de boot zouden nemen naar ons resort in de Taman Negara. Dit verliep zoals de busreis, chaotisch maar stiekem ook best leuk. Na een uur in de rij te hebben gestaan, waren we aan de beurt en konden we inchecken. De lunch zat inbegrepen en dus aten we rijst met groenten. Toen begon het lange wachten op de boot, maar met een ijsje en een stoel in de schaduw hadden we niets te klagen! Na een super mooie boottocht kwamen we aan in Kuala Tahan. Daar werden we met een shuttle busje naar ons resort gebracht. Dit klinkt overigens luxer dan het is ;). Ik had in de afgelopen uren nog geen eng beest gezien (ik vind alles met 4 poten of meer al eng) dus dat stelde me gerust. Totdat ik onder de douche stond!!!! Whaaaa!!!! Salamanders in deboot overvaren voor een jungle night walk, inderdaad het is wat je denkt... in het donker de jungle in met zaklampen en een gids. En speciaal voor Ben, we hebben een tapir gezien!! Bijna net zo mooi als jouw tekening. Daarnaast ook een vogelspin, wilde koeien, antilopen en wandelende takken. Deze laatste waren wel bijzonder, ze hadden zoals onze gids mooi verwoordde, een privé momentje. Weet je dat zo'n moment wel 2 weken duurt! Goeie genade... Na deze bijzondere en toch best spannende wandeling zijn we weer op onze kamer. Buiten onweert het en in de badkamer zitten weer salamanders. De twijfel slaat toe, wel of geen klamboe gebruiken? We gaan voor niet, die beesten zijn inmmers banger voor mij dan ik voor die beesten... hoewel?! Liefs xxxx badkamer, ik weet niet wie er meer schrok die beesten of ik. Oké, ze zijn er dus echt die enge beesten en dichterbij dan ik denk. Na het avondeten gingen we met de

  • 19 Juli 2015 - 15:27

    Annie:

    Wat een fantastische reisverslagen Willeke en Rick, ik zie het helemaal voor me allemaal, wat zal dat indrukwekkend, mooi,, en vooral ook warm zijn, blijf genieten, en mooie foto's maken, en mooie verhalen schrijven, dikke kus van mama voor jullie!!!! Love you...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Rick en Willeke

Actief sinds 26 Juni 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 15752

Voorgaande reizen:

28 Juli 2018 - 15 Augustus 2018

Marokko

26 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Marokko

13 Juli 2015 - 03 Augustus 2015

Maleisië

Landen bezocht: