Cameron Highlands - Penang dag 7 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Penang dag 7 - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands - Penang dag 7

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

21 Juli 2015 | Maleisië, Cameron Highlands

Vanmorgen vertrokken we vanuit Tanah Rata met de bus naar Georgetown, de hoofdstad van het eiland Penang. Het was ook wel weer tijd om de Cameron Highlands te verlaten, wat hadden gezien wat we wilden zien en het hostel was nu ook niet echt om over naar huis te schrijven. De busreis duurde ongeveer 5 uur, een korte rit dus. Grappig dat dit in Nederland een enorme afstand is, maar we draaien er hier inmiddels onze hand niet meer voor om. Waar we ook anders naar zijn gaan kijken is geld. Een lunch kost hier nog geen 4 euro, we vinden alles daarboven dan ook al snel te duur. Dit geldt ook voor een slaapplaats, voor meer dan 25 euro per nacht doen we het niet. Ik moet zeggen dat dit het reizen alleen maar leuker maakt! Aangekomen in Georgetown pakten we een taxi naar ons hotel. Volgens booking.com een 9,1 dus dat belooft wat dachten wij, en dat voor 22 euro per nacht ;). Toen we het adres aan de taxichauffeur lieten lezen keek hij ons verbaasd aan, dit kende hij niet en dus vond hij dat we beter met een andere taxi konden gaan. Niet zo commercieel ingesteld dus deze man. De volgende keek minstens net zo verbaasd maar na een paar telefoontjes had hij wel een idee. Had was bij mensen thuis zei hij. Uhm, heeft hij het fout of hadden wij wat over het hoofd gezien? Na ongeveer een kwartier kwamen we uit bij een mega flatgebouw met, weet ik nu, 40 verdiepingen. Een vriendelijke vrouw begroette ons en bracht ons naar de 39ste verdieping. We kwamen in een enorm penthouse terecht met een geweldig uitzicht over het eiland! We hebben een kingsize bed, balkon en een heerlijk schone douche! Jeeeeeh! Met de bus zijn we 's avonds terug gegeaan naat Georgetown. Een avontuur op zich om in een vreemde stad de bus te nemen, maar voor 1,50 samen heen en weer toch het proberen waard. En met succes, je moet alleen veel geduld hebben want vaste vertrektijden kennen ze hier niet. Er lopen veel zwerfhonden rond in de stad en met alle lichtjes en flistende reclameborden lijkt het Las Vegas wel. Nu weer lekker terug en genieten van een prachtig uitzicht. Morgen gaan we het eiland verder verkennen en gaan we verder plannen. Na Penang vertrekken we naar Redang. Een bountyeiland! Het is het googlen waard ;). Lief dat jullie zo reageren op onze blog, leuk om te lezen. We missen jullie wel hoor! ♥♥

• 21 Juli 2015 - 15:59

Annie:

Hee lieve avontuurlijke kinderen!! Ik heb net even gekeken over welke brug jullie waren geweest in het oerwoud....zo eng...maar zo mooi, wat ben je dicht bij de hemel zo...gekke gedachten, als er een kief persoon vanaf de wolk zwaait, lees Bernardine, zwaai vooral terug...het doet me goed te lezen dat jullie zo genieten, en natuurlijk is het stil, en missen we jullie, maar mede door dit reisverslag en de app, jes ben je er toch bij....dikke kus en geniet er nog van, ik lijk oma aardbei wel...haha...dikke kus, mama

• 21 Juli 2015 - 16:00

Geen kief...maar lief persoon...bril, bril...die had ik op hoor!!!

• 21 Juli 2015 - 17:27

Janny:

Ha schatjes,

mooi hoor op de 39 e verdieping! lijkt mijn kei gaaf. en over zo'n touwbrug geweldig!
    die honden Willeke zal je iets minder vinden( hih) maar alles went.
    fijn dat jullie zo genieten, en wij met jullie.
    kus van ons xxxxx

• 21 Juli 2015 - 17:28

Janny:

O ja wij kunnen veel foto niet openen!!!!