Kuala Terengganu - Redang dag 12 - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Kuala Terengganu - Redang dag 12 - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Kuala Terengganu - Redang dag 12

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

26 Juli 2015 | Maleisië, Kuala Terengganu

We hebben heerlijk geslapen in Kuala Tereggenua, voelen ons hier beide een stuk beter dan in Kota Bharu. Vandaag is het eindelijk zo ver, op naar Redang! We hebben 4 nachten geboekt in een resort op dit bounty eiland. De prijs voor deze 4 nachten? Ik denk net zo duur als de hele vakantie in de andere hotels bij elkaar.. nu waren deze ook redelijk goedkoop en soms ook redelijk snoezelig. Dit belooft wat volgens de website, we zijn benieuwd! De boot vertrekt om 10.30 uur en omdat we ruim om tijd willen zijn staat de netjes om 9 uur voor ons hotel. Of we nog even geduld hebben, hij wacht nog even op zijn vrouw. 'Tuurlijk Ronnie, geen probleem.' Vrouwlief neemt de tijd maar na 10 minuten en iets wat lijkt op 'Sorry' in het Maleisisch kunnen we gaan. De boot vertrekt mooi op tijd en na ongeveer anderhalf uur komen we aan op Redang. WAUW! Met een busje (zonder ramen en deuren) worden we naar het resort gebracht. De foto's op internet zeiden niets teveel het is werkelijk prachtig! Onze kamer is helaas nog niet schoon dus we moeten even wachten, maar met onze e reader en tablet en een mooi uitzicht is dat geen probleem. Het wachten was zeker de moeite waard aangezien het er prachtig uitziet. Vanaf onze kamer hebben we uitzicht op de zee, een plaatje uit een vakantieboek. We besluiten 's middags niet meer zoveel te doen en gaan lekker zwemmen. 's Avonds gaan we in een dorpje op het eiland wat eten. Een aandoenlijk restaurantje waar we de enigste toeristen zijn. De vrouw des huizes maakt heerlijke nasi voor ons en om ons heen crossen de kinderen op moters aan ons voorbij. Een rijbewijs kennen ze hier waarschijnlijk niet, evenals toeristen want we zijn een kleine attractie op zich. De man van het restaurant is zo vriendelijk om ons met zijn busje terug te brengen. En wat voor busje, niet te beschrijven hoe kapot en oud dat ding was, maar hij deed het en daar draait het hier om. We gaven hem een fooitje, voor ons een kleinigheidje maar voor hem heel wat, en zijn naar onze kamer gegaan. Het werd tijd dat we onze kleding wasten en op een originele manier hebben we een badje kunnen maken in de douche! Voor nu lekker slapen, wat een heerlijk vooruitzicht dat we nog 3 dagen helemaal niets hoeven!