Penang - dag 9 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Penang - dag 9 - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Penang - dag 9

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

23 Juli 2015 | Maleisië, George Town

Vanmorgen stonden we al vroeg op omdat dit onze laatste dag op het eiland was en we nog een aantal dingen wilden zien. Na onze boterhammen met aardbeien jam, vertrokken we richting de bus. Dit zou het enigste nadeel aan onze slaapplaats in Penang kunnen zijn, we moeten ongeveer een kwartier lopen naar het busstation. Voor ons geen probleem, zeker niet met alle luxe die er tegenover staat! Als eerste wilden we naar de Penang Hill en omdat ik had gelezen dat het hier in de loop van de dag steeds drukker wordt wilden we er al vroeg zijn. Met een soort treintje gingen we de heuvel op, erg leuk om een keer gedaan te hebben. Boven hadden we een prachtig uitzicht over het eiland. Naast een mooi uitzicht zagen we ook apen (!) lopen. Heel onwerkelijk en in mijn geval ook een beetje eng om deze beesten van zo dichtbij te zien. Nadat we weer beneden waren, zijn we naar de Kek Lok Si tempel gegaan. Indrukwekkend maar opvallend dat ze zelfs hier allerlei rotzooitjes aan toeristen proberen te verkopen. Na een broodje nij de Subway (heerlijk zo'n Europees broodje ;)) zijn we als echte toeristen de hopp on/hopp off bus ingestapt. Wij hopten alleen niet off... we hebben in 2,5 uur tijd de andere kant van het eiland gezien, heerlijk in de zon boven in de bus! De andere kant van het eiland is minder toeristisch, er zijn meer stranden en we zagen de aapjes in de bomen zitten. We hebben na het eten de bus naar onze kamer gepakt. Morgenmiddag vliegen we naar Kota Bharu dus gaan onze tas nog even inpakken en morgen een beetje rustig aan doen. We zijn trouwens wel een opvallende verschijning met onze blonde haren. Rick heeft, maar dat is niets nieuws, veel de praat. Veel mensen spreken hem aan en willen hem een hand geven. Wellicht komt dit ook doordat hij tegen veel mensenvol eenthousiasme 'Hello, Sir!' roept. Dit zorgt bij mij inmiddels voor de slappe lach omdat ik weet dat er dan weer een praatje en een hand volgt. Onze gidsen of de buschauffeurs worden hier door Rick standaard 'Ronnie' (op z'n Engels) genoemd en ze reageren nog ook. Zou het door die blonde haren komen? Xxxxxxx

• 23 Juli 2015 - 18:15

Annie:

Wat leuk weer zo, n mooi reisverslag te lezen!!! Het klinkt heel gaaf allemaal....geniet er nog van lieverds!!! Dikke kussss

• 23 Juli 2015 - 20:00

Janny:

jaja willeke dacht je dat je daar van afwas....... Gebeurt het hier ook

• 23 Juli 2015 - 20:39

Corielle :

Wik! Wat een leuke reisverslagen! Klinkt als een heerlijke avontuurlijke vakantie!! Geniet er nog lekker van:) kuss

• 23 Juli 2015 - 23:24

Roma:

Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen, ontzettend gaaf! Veeeel plezier nog, kus!