Weeze - Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Weeze - Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Weeze - Marrakech

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

29 Juli 2018 | Marokko, Marrakesh

Eindelijk was het dan zover! Om 4.00 uur vertrokken wij met Esther en Janny naar Airport Weeze. Met stiekem meer zenuwen in mijn buik dan ik had ik verwacht, vlogen wij, een kwartier later dan gepland, om 7.30 de lucht in. Keet vond het prachtig en heeft zich ruim 3 uur prima vermaakt.

Nadat we geland waren op Marena airport moesten wij voor ons alle drie een inreisformulier invullen. Het doel van dit formulier is dat men weet waar wij zijn en wat het doel van onze reis is. We hadden dit zo ingevuld en sloten vervolgens in een hele (echt een héle) lange rij aan voor de paspoortcontrole. Wij werden er echt heel snel uitgehaald en mochten langs de rij doorlopen naar een aanzienlijk kleinere rij. Men moet mijn verbaasde gezicht hebben gezien, diverse Marokkaanse Nederlanders gaven aan dat mensen met jonge kinderen overal voorrang hebben en dus ook geen uur in de rij te hoeven staan voor de paspoortcontrole. De controle waren we dus zo door en na enige tijd hadden wij ook onze tassen.

We hebben een taxi gepakt naar de Medina en daar aangekomen werden wij naar ons riad gebracht. Keet mocht, samen met de backpacks, in een grote kar zitten en zo reden wij nog verder de medina in. Wat zijn wij trots op Keet, ze liet het allemaal gebeuren, iedere kus/aai over haar hoofdje, het roepen naar haar, ze vond het prima. Het was een mooi gezicht, dat blonde koppie in deze hectische stad. Aan het eind van de middag zijn we richting het Djemaa el Fna gelopen. Overdag geen bijzonder plein maar ’s avonds is het een chaotisch sprookje. Na een bordje couscous en een ijsje voor de meisjes zijn we lekker gaan slapen.

We hebben voor Keet een Deryan Traveltentje meegekomen, ideaal! Het een klein, opvouwbaar, lichtgewicht tentje. Ze slaapt op deze manier altijd in haar ‘eigen’ bedje. Toen wij onlangs in Oostenrijk waren heeft zij hier ook al ingeslapen, dus nieuw was het niet meer.

Vandaag hebben we rustig ontbeten en kreeg Keet eindelijk de lang verwachte pannenkoeken als ontbijt. Ze heeft heerlijk zitten eten. Vanmiddag zijn we naar de Majorelle tuinen geweest. Deze botanische tuin ontworpen door de Franse kunstenaar Jacques Majorelle in 1924. De kobaltblauwe kleur is op diverse plekken in de tuin terug te zien. Deze kleur werd laten vernoemd naar de kunstenaar ‘Majorelleblauw’. Sinds 1949 is de tuin openbaar voor het publiek en vanaf 1980 was de tuin eigendom van de modeontwerper Yves Saint Laurent. Hij is in 2008 overleden, in de tuin is een monument te vinden voor de modeontwerper. Deze informatie deed er voor Keet uiteraard totaal niet toe, zij stapte druk door de tuin heen en vond maar wat interessant. Andere mensen vonden haar overigens ook een plaatje, er wilde zelfs een stel met haar op de foto. Ik begreep het verkeerd, dacht in eerste instantie dat ik een foto van hen moest maken maar ze wilden graag met onze dochter op de foto.

Vanavond hebben we weer in de medina gegeten en afgesloten met een ijsje en een beker verse sinaasappel/bananensap. Keet ligt inmiddels weer lekker in bed en wij gaan inpakken, morgen de auto halen en op naar de watervallen van Ouzoud!
Slaap lekker!!

• 29 Juli 2018 - 21:26

Annette:

WoW Willeke, Rick & Keet wat een geweldig mooi begin van jullie 2e vakantie in Marokko! Geweldig om te lezen wat jullie meemaken. Door jouw gezellige en beeldende manier van schrijven, lijkt het alsof wij thuisblijvers er toch een beetje bij zijn. Dankjewel! Fijne vakantie Marokko 2.0!!!!! Liefs xx

• 30 Juli 2018 - 05:26

Annie:

Wat een mooi verhaal. En wat mooi om te lezen. Zo maken we het allemaal een beetje mee hier! En keet is zo flexibel....die rommelt heerlijk mee ...als jullie er maar bij zijn. Wat een blij meisje is het toch. Nog veel plezier en dikke kuss van mama.

• 30 Juli 2018 - 05:27

Oma Keesje:

Wat een mooi begin van deze reis. En het klopt wat Annette zegt,
    Je kan er echt een beeld bij vormen hoe het gaat!
    En wat is keet een stoer meissie, ze doet het toch maar!
    Succes morgen en kijk gord uit! Liefs

• 04 Augustus 2018 - 22:08

Simone:

Heerlijk om jullie zo weer een beetje te volgen... :). Kus voor Keet!!!