Fes - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu Fes - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Rick en Willeke - WaarBenJij.nu

Fes

Door: Willeke

Blijf op de hoogte en volg Rick en Willeke

02 Augustus 2017 | Marokko, Essaouira

Onze eerste maar ook laatste dag in Fes. We hebben gisteren al best veel van de medina gezien en het wordt vandaag een warme dag, daarom hebben we besloten om rustig aan te doen. We hebben met z'n drieën ontbeten in het hotel en Keet heeft nog even geslapen. Wij hebben ondertussen een hotel geboekt in Chefchaouen. Hier gaan we van donderdag tot en met zaterdag heen. Nadat Keet wakker was zijn we richting centre ville gelopen, het nieuwe en moderne centrum van Fes. Het was ruim een half uur lopen en toen we hier aankwamen zagen we wederom veel armoede. Deze armoede is niet te vergelijken met de medina van Fes, hier leeft men nog in redelijk onderhouden huisjes en loopt de bevolking er over het algemeen redelijk netjes bij. We hebben een stuk gewandeld en zijn uiteindelijk een glas verse sap gaan drinken en hebben voor Keet lekkere koekjes gekocht. Op de terugweg, deze bleek verder dan gedacht, was het heel erg warm. Keet was in slaap gevallen in de buggy. Gelukkig hebben we haar vandaag meerdere malen ingesmeerd, de zon is heel warm en brand soms best. Keet lijkt er geen last van te hebben en ook bij ons volstaat factor 50 prima!
Aan het eind van de middag zijn we nog even de medina ingelopen. Ik wilde graag even naar de Medersa Bou Inania, dit is het meest gefotografeerde plekje van Fes. Het is een oude Koranschool, met een hele mooie binnenplaats en daarnaast het enige religieuze bouwwerk in de hele stad waar niet-moslims mogen komen. We hebben nog een tijdje door de medina gestruind om vervolgens ijsjes te gaan eten en koffie en verse sinaasappelsap te gaan drinken. Keet heeft aan het eind van de middag nog lekker geslapen en na het eten ging ze op tijd naar bed. Morgenochtend vertrekken we op tijd naar Chefchaouen, ben benieuwd wat deze stad ons gaat brengen.

Wij gaan straks plannen maken voor het vervolg van onze reis, want ook al zijn we nog niets eens op de helft we moeten wel rekening houden met de dagen. Op donderdag 10 augustus moeten we onze auto weer inleveren en daarom willen we graag op woensdag in Marrakesh aankomen. Op deze manier kunnen we rustig de auto leeghalen en schoonmaken. Het is dan goed om te kijken waar we van zaterdag tot en met woensdag verblijven. We vinden het belangrijk om af en toe even pas op de plaats te maken. We reizen al in een redelijk hoog tempo door en Keet houdt het super goed bij maar ook zij geniet van lekker spelen en zwemmen. Wordt vervolgd...

Nogmaals, bedankt voor alle lieve reacties en appjes. Ik blijf iedere avond, op de iPad (gaat gelukkig redelijk snel), onze blog bijhouden.

• 02 Augustus 2017 - 22:27

Janny:

een dagje relaxen is ook lekker hoor, dat hoort ook bij een vakantie. Zeker als het zo warm is Dan middags siësta houden

• 02 Augustus 2017 - 22:34

Annette:

• 02 Augustus 2017 - 22:43

Annette:

Pfffft....mijn reactie geschreven, staat er niks in